17. februar 2012

Rocky road

For noget tid siden hørte jeg om den amerikanske snack Rocky road, og siden har jeg haft lyst til at smage. Helt tilfældigt stødte jeg på en opskrift i Netto's gratismagasin, og den prøvede jeg.


Ingredienserne er: 300 g mørk chokolade, 3 spsk sirup, 100 g skumfiduser, 10 digestivekiks, ristede paranødder, 100 g smør og 1 plade eller pose dumle.

Chokolade, smør og sirup smeltes over vandbad. Skumfiduser, dumle og kiks skæres i mindre stykker. Jeg fik knust mine kiks for meget, så pas på med det. Nødderne hakkes groft og ristes.

Det hele blandes sammen og fordeles i et fad, der er beklædt med bagepapir. Afkøl en times tid, før rocky road'en skæres i mindre stykker.


Her er min færdige rocky road. Jeg glemte at tage billeder af stykkerne. Rocky road skal opbevares i køleskabet. Og de skal helt klart spises direkte fra køleskabet, så de er helt kolde og sprøde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar