6. februar 2012

Mandagstanker og madplan

Jeg er meget nostalgisk i disse dage. Min barsel synger på absolut sidste vers. Og det gør lidt ondt inden i mig, at jeg på mandag skal tilbage på arbejde. Det har været vildt hyggeligt at gå hjemme på barsel og lære min datter at kende og have masser af tid til at være sammen med hende.

Jeg er meget glad for, at min kæreste overtager barslen, så min datter skal være hjemme i trygge rammer i fire-fem måneder mere. Så skal jeg ikke både starte på arbejde og køre barn ind i institution. Min kæreste glæder sig meget til sin barsel, og det kan jeg godt forstå.

Heldigvis har jeg fyldt ugen op med dejlige barselsaktiviteter. I morgen skal vi til sidste omgang rytmik. Det har været så hyggeligt at gå til rytmik og lege med min datter. De sidste par gange har hun "snakket" meget med de andre babyer, og det er sjovt at se på. På torsdag skal jeg i svømmehal med en veninde og hendes søn, sidst vi var afsted var min datter helt vild med vandet, så jeg håber på endnu en succes. Og på fredag skal jeg i mødregruppe for sidste gang.

Min madplan er ikke blevet færdig for denne uge. Jeg har et halvt hvidkål og en halv knoldselleri i køleskabet, som jeg gerne vil have brugt. Men indtil videre har jeg ikke lige fundet spændende retter, men jeg leder videre i aften.

Så min madplan er kun for mandag og tirsdag indtil videre:
Mandag: Kylling og hvidkål i garam masala creme
Tirsdag: Pasta i blomkålscreme

2 kommentarer:

  1. Jeg føler med dig!
    Jeg startede selv job igen i onsdags, efter 8 måneders barsel. Og det var hårdt! Heldigvis er min søn også derhjemme sammen med sin far, og jeg tror de hygger sig, men jeg vil da ikke lægge skjul på at jeg er ærgerlig over ikke at være sammen med ham hele tiden mere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg håber, du er kommet godt i gang. Jeg er også rigtig ked af, at jeg ikke længere skal have en hel dag med min datter.

      Slet