8. februar 2012

Madbilleder

Sidste uges mad bød på to vegetarretter, lidt tigerrejer, en kotelet og en kyllinge/hvidkålsret.

Dal tikka masala - en vegetarisk linsegryde. Der er blomkål og gulerødder i retten. Jeg brugte en dal krydderiblanding, der er købt hos en indisk købmand, og den fik retten til at smage som en rigtig indisk dal. Indermanden i husstanden var i hvert fald godt tilfreds med retten. Opskriften kan findes her.

Her er en lækker risotto med asparges og ærter. Jeg kan godt lide det helt enkle i en risotto, få ingredienser der skaber en skøn ret. Opskriften kan findes her.

Ugens helt nye ret var Quesdillas med tigerrejer og majs. Det smagte skønt og majsene knaste skønt. Jeg brugte stor tortilliapandekager, en anden gang vil jeg bruge de små, det passer vist bedre. Opskriften findes her.

Lørdag aften lavede jeg fyldte koteletter med vintergrønt og grov bulgur. Fyldet i kotellen er smøreost med persille og hvidløg. Vintergrønsagerne er gulerødder, løg og knoldselleri. En dejlig enkel ret. Opskriften kan findes her.

Den sidste ret er kylling og hvidkål i garam masala creme, jeg havde ikke alle ingredienser i køkkenet, så jeg improviserede lidt. Den orginale opskrift kan ses her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar