14. februar 2012

Hynder til højstol

Jeg har syet hynder til min datters høje stol.

Stolen er af træ. Da den er en smule glat, glider min datter let fremad. Så jeg besluttede mig for at sy hynder til stolen.


Jeg tog i stofbutikken og kom hjem med møbelstof og pladevat, så var jeg klart il at gå i gang.

Jeg klippede stykker af stoffet, så det passede med ryggen og sædet i stolen. Undervejs fandt jeg ud af, at det var smart at lave stykkerne af pladevat lidt mindre end stykkerne af stof, da det så var nemmere at sætte skråbånd på.

Jeg lavede et fint ternet mønster, da jeg syede stof og pladevat sammen.

Også satte jeg skråbånd på rundt om alle kanter. På to af siderne var skråbåndet ekstra langt, så det også blev til bindebånd.

Her er det færdige resultatat.

Og hynderne i stolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar