2. februar 2012

Brød og gulerodsmuffins

I weekenden bagte jeg, mens min datter sov formiddagslur.

Jeg bager næsten aldrig brød, men nu har jeg lyst til at kaste mig over det. Jeg havde rørt en dej sammen fredag aften, der så hævede i køleskabet natten over. Jeg kom dejen i to forme, og brødene bagte, mens jeg lavede muffins.



Da mine brødforme ikke har samme størrelse, måtte jeg holde ekstra øje med det lille brød, så det ikke fik for længe.


Muffinsene er med gulerødder, kanel, kardemomme og lidt muskatnød, så de smager af noget. Toppingen er smøreost rørt med flormelis og lidt smør, dejligt nemt.

Nu er det snart tid til fastelavnsboller, så jeg vil bage sådan nogen snart, hvis jeg ellers får tid.

2 kommentarer:

  1. Det ser vel nok godt ud! Hvad er der i de lækre brød?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Der er græskarkerner og revet ost i brødene.

      Slet