21. januar 2012

Voksne madvarer

Da jeg lavede dagens aftensmad, kom jeg til at tænke på madvarer, som jeg først er kommet til at lide som voksen.
I aftensmaden var der kapers, det er en ingrediens, som jeg først for nylig er kommet til at lide. Tidligere fravalgte jeg retter, når der var kapers i, men det er slut nu.

Oliven er også en ting, som det har taget mig mange år, før jeg kan spise dem med glæde.

Marinerde sild spiste mine forældre masser af, mens jeg stadig boede hjemme, men jeg spiste aldrig nogen. Så flyttede jeg hjemmefra, og siden den første julefrokost derefter, har jeg holdt meget af sild.

Som barn hadede jeg tørret frugt. Også dem har jeg fået det bedre med. Svesker og dadler er dejlige ting, men rosiner kommer jeg vist aldrig til at holde af.

Er der nogen madvarer som, du som
voksen, er kommet til at lide?

2 kommentarer:

  1. Uha, der er mange ting. Blandt andet kaffe, mozzarella, selleri, kødboller og forskellige former for fisk. Oliven og kapers er jeg stadig ikke nået til at holde af. De kan spises, men ikke med stor fornøjelse.

    SvarSlet
  2. Oliven og torsk - sidstnævnte er stadig en overvurderet fisk i min optik, men nu har jeg heldigvis smagt den på andre måder end den kogte bløbbede udgave, jeg fik som barn. Faktisk er der en del ting, som jeg langt bedre kan lide i dag, fordi jeg har smagt det i retter, som bare er klasser bedre end det 80'er-maden ;-)

    SvarSlet