16. januar 2012

Madplaner

Madplaner er en smart ting for at spise varieret, for at få brugt alle råvarer og for at undgå at købe ind hver dag. Og det bedste af det hele er næsten, at så er det planlagt, hvad vi skal have at spise. Jeg er ikke særlig god til at få ideer til aftensmad lynhurtigt, så endnu en god grund til, at jeg skal lave en madplan.

Og her får I min første madplan!

Alle opskrifterne stammer fra en Wok-kogebog, som nok er min favoritkogebog. Jeg har lyst til at lave næsten alle retter i bogen, og de er lette at lave og kræver oftest ikke avancerede ingredienser.

Søndag: Kreolerrejer med feta
Mandag: Lynstegt kylling med mandler
Tirsdag: Som mandag
Onsdag: Grøn Thai Grønsagskarry
Torsdag: Som onsdag
Fredag: Kammuslinger med lynstegte grønsager
Lørdag: Det finder jeg nok på
Søndag: Alt det bedste fra køleskabet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar