23. januar 2012

Madplan for uge 4

Madplanen for uge 4 ser således ud:

 
Mandag: pizza
Tirsdag: torskefiletter med ris og grønsager
Onsdag: som tirsdag
Torsdag: gullashsuppe
Fredag: som torsdag

 
Jeg har endnu ikke styr på maden til weekenden. Måske bliver det noget med lam eller en anden lækker simreret, eller også bliver det en ret fra en kogebog med verdensmad fra den etniske købmand. Jeg fik kogebogen i julegave i 2010, men jeg fik stort set ikke brugt den sidste år, forhåbentligt får jeg lavet om på det i år.

 
Jeg er i gang med at finde en form for skabelon at bygge madplanen op efter. Indtil nu har jeg fundet følgende at komme ind i skabelonen, når man ser det over 14 dag:

  • 2 dage med fisk
  • 2 vegetardage
  • 2 dage med suppe

Derudover skal retterne også gerne være nogen, som kan varmes op dagen efter, så der er nem mad hver anden dag. Vi har allerede lidt ulvetime, selvom min datter kun er et halvt år. Så de dage hvor der skal laves mad, skal vi helst begge være hjemme, så den ene kan underholde den lille og den anden lave mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar