12. december 2011

Søvn

Jeg har længe ville skrive et indlæg om søvn, men hver gang jeg prøver, så går der klap ned for mig.

Inden jeg fik min datter, var jeg ret spændt på, hvordan jeg ville reagere på søvnmanglen, der nok ville komme. Min datter nu 5 måneder, og jeg føler mig lidt som zombie efterhånden. Af og til bliver der helt sort skærm for mig, jeg glemmer ting og snakker lidt sort. Det er benhårdt med den afbrudte søvn, og jeg har hede drømme om at kunne sove fra kl 23 til kl 6 uden at blive vækket, men det har vist lange udsigter.

Min datter sover ret godt om natten, tit er hun kun vågen 1-2 gange om natten. Til gengæld synes hun, det er hyggeligt at være vågen om natten, så hun ligger og pludrer i sengen en times tid, inden hun falder i søvn igen. Også kan timerne om natten godt gå hurtigt, når hun mener, vi skal op kl. 7.

I en periode orkede jeg næsten ikke gå i seng om aftenen, da jeg vidste, at to timer senere ville jeg blive vækket. Så kunne det næsten ikke betale sig at sove inden. Men nu sætter jeg pris på alt det søvn, jeg når at få.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar