15. december 2011

Sidste nyt fra barselsland

Livet på barsel går rigtig godt. Jeg er endnu ikke nået til at kede mig, og jeg trives ret godt med at gå hjemme. Jeg havde frygtet at komme til at føle mig lidt ensom, men det gør jeg slet ikke. Jeg har to faste aftaler om ugen med rytmik en dag og mødregruppe en anden dag. Også får jeg gerne lavet en aftale eller to derudover, så jeg har masser at se til.

For tiden er jeg alenemor, da min kæreste er ude at rejse. Det er gået overraskende godt med at være alene med min datter. Jeg havde frygtet, at det blev vildt hårdt, men jeg får ok med søvn om natten, og hun er ret god til at lege selv, så jeg får bikset lidt mad sammen ind imellem, så det går.
Vi var en tur hos mine forældre hen over weekenden. Det var dejligt at blive aflastet lidt med pasningen af barnet, også var det jo dejligt at spise sammen med andre. Det aller bedste var dog, at min datter fik masser af tid sammen med mine forældre. Det nød de allesammen.

Jeg er så småt ved at erkende at min barsel går ind i den sidste fase. Om to måneder starter jeg på arbejde igen. Jeg forsøger at overbevise mig selv, at det bliver godt, men ærlig talt så har jeg ikke rigtig lyst til at starte på arbejdet igen. Det er drønhyggeligt at gå hjemme og være sammen med min datter. Men jeg vil jo også gerne have at min kæreste skal prøve at være sammen med vores datter i en lang periode, også må vi jo dele barslen. Så jeg nyder hver eneste dag, der er tilbage i min barsel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar