15. december 2011

Julen er reddet!

Jeg blev lidt bleg i går, da jeg hørte, at DSB planlagde at aflyse rigtig mange af juletogene pga. strejken blandt håndværkerne hos DSB. For det er planen, at min kæreste, datter og jeg skal holde jul hos mine forældre i Jylland, og transporten skal ske med DSB.

Mit skrækscenarium er, at vi vil komme til at stå op de tre timer med vores barn på armen i tre timer. Og det ville jeg godt nok være ked af, dels da hun nok skal sove undervejs, og nok også spise, og amme stående kan jeg ikke. Så i aftes overvejede jeg kraftigt, at vi skulle blive hjemme, hvis vi ikke kunne få en sideplads.

Men nu er strejken hos DSB forbi, så indtil videre skulle juletogene køre. Også er julen reddet. I hvert fald indtil køreledningerne falder ned, eller der kommer masser af sne og frost eller strejken genoptages.

1 kommentar:

  1. Ja, det er rart, at strejken er aflyst. Nu skal vi ikke så langt til jul, men jeg ville ikke kunne komme på arbejde frem til jul, hvis ikke togene kørte nogenlunde normalt, og deeet ville jeg ikke lige have humor til :-)

    SvarSlet