16. november 2011

Den danske børnesangskat

Min datter fik Åh Abe boksen i dåbsgave. Så nu hører vi masser af børnesange, mens jeg danser rundt i lejligheden med barnet i faven. Og hun synes det er skønt, jo vildere jo sjovere. Og ind imellem forsætter jeg med at høre CD'en, selvom barnet sover.



Der er så mange børnesange på CD'erne, som jeg havde glemt alt om. Fx "Jeg er en papegøje fra Amerika" og "Rapanden Rasmus". Det er dejligt at få genopfrisket masser af de danske børnesange. Men jeg har nu skrevet en sangbog på barnets ønskeseddel til jul, for det kniber gevaldigt med teksterne på nogle af sangene.

Jeg har efterhånden digtet flere vers til Rapanden Rasmus, da jeg ikke kan huske teksten. Og lige den sang synes min datter er et stort hit, når hun skal have tøj på, for hun begynder ikke at græde som normalt.

1 kommentar:

  1. I min studietid gjorde jeg rent i børnehaveklassen på min gamle skole, og der havde de de 4 første cd'er i serien. Det var rigtig hyggeligt og gå rundt og gøre rent til de hyggelige sange - som faktisk er i ret fine indspilninger. Så jeg forstår godt, at du fortsætter med at høre cd'erne - også efter Le er faldet i søvn.

    SvarSlet