4. november 2011

100 hemmeligheder om at være mor

Bogklubben gav mig bogen 100 hemmeligheder om at være mor i barselsgave. Jeg brugte en eftermiddag på at læse de 100 hemmeligheder. Og der er mange sjove hemmeligheder, nogle rigtig grumme nogen og nogle lidt tankevækkende.

Det var sjovt at læse hemmelighederne, og jeg måtte jo også lige tænke efter, om jeg har nogen hemmeligheder om at være mor efter mine første 100 dage som mor.

Mine såkaldte hemmeligheder har jeg delt enten med min kæreste eller med veninder, så rigtige hemmeligheder hemmeligheder er det ikke. Jeg vil kalde dem reflektioner over at være blevet mor og følelser, man ikke altid snakker højt om.

Mine "hemmeligheder" er:
  • Nogen gange spekulerer jeg så meget på, om jeg nu gør det rigtigt med barnet, at jeg ikke kan sove om natten
  • Af og til må min datter gerne falde i søvn hurtigt, så jeg selv kan få et hvil
  • Det gør lidt ondt indeni mig, når min kæreste kan få vores datter til at grine, og jeg ikke er så god til det endnu
Jeg har skrevet en lille boganmeldelse af bogen, som du kan finde på bogbloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar