20. oktober 2011

Halvvejs

Nu er jeg snart kommet halvvejs gennem min barsel. Det er både med ekstrem vemod, men også en lille smule længsel efter mit arbejde, at jeg kan konstatere det faktum.

Min datter er fyldt 15 uger i dag, og lige nu kan jeg næsten ikke forestille mig, at jeg ikke skal blive ved med at være sammen med hende hver eneste dag. Jo altså lige de dage, hvor hun bare er helt umulig, så glæder jeg mig til at komme på arbejde, hvor mine kolleger normalt ikke skriger vildt og voldsomt. Men for tiden, hvor hun bare pludrer løs, og selv kan ligge lidt på legetæppet, så er det bare hyggeligt.

Jeg er kommet i en god barselsrytme. Jeg keder mig ikke herhjemme, selvom jeg ikke når noget særligt. Jeg forsøger at komme ud på en god gåtur hver dag, så vi begge bliver luftet. Jeg har som regel et par aftaler i løbet af ugen, og det er rart at ses med andre voksne. Også nyder jeg de få dage, hvor jeg ingen planer eller aftaler har, der hvor jeg bare kan gøre lige, hvad pigen og jeg har lyst til.

Når jeg ser tilbage på de sidste 15 uger, så er det med glæde, så de kommende 15 barselsuger skal nok blive rigtig gode.

2 kommentarer:

  1. Det er rigtigt, at vi normalt sjændent skriger vildt og voldsomt - men hvis du får abstinenser, kan vi sikkert godt opbyde et hylekor, når du kommer tilbage ;)

    Susanne B. har i forvejen for sjov talt om at starte et God Kemi-kor ;)

    SvarSlet
  2. Tak for dit gode forslag, men jeg vil sætte mere pris på et sangkor ;)

    SvarSlet