6. juli 2011

John Ivring: Verden ifølge Garp

Bogen til julimødet i bogklubben var Verden ifølge Garp af John Irving. På forhånd havde jeg hørt meget positivt om bogen, og den falder også lidt ind i en klassikerkategori, så jeg var meget spændt på at læse den.

Kort fortalt så handler Verden ifølge Garp om Garps verden fra før han bliver født til hans død som 33-årig. Garp vokser op med en enlig mor, der ønskede et barn men ikke en mand, så hun sørgede for at blive gravid. Som voksen bliver Garp forfatter og flere af hans værker er også gengivet i bogen.

Det var en stor fornøjelse at læse bogen, og den var fyldt med sjove fortællinger, anekdoter og mærkelige oplevelser, som Garp og hans familie oplever. Jeg kan godt lide den måde, som John Irving har beskrevet Garps liv, og hvordan han tackler alle mulige forskellige situationer.

Jeg vil give bogen mine varmeste anbefalinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar