3. juli 2011

Glimt fra et liv på barsel

Jeg har nu været på barsel eller graviditetsorlov, som det så smukt hedder indtil man har født, i over 5 uger. Tiden er bare fløjet afsted, arbejdet forsvandt meget hurtigt ud af mine tanker og min døgnrytme er blevet rykket et par timer, da jeg jo ikke behøver stå op kl. 6.

Det har været superhyggeligt at gå herhjemme og gøre klar til at tage imod det lille myr. Jeg har syet tøj til barnet.


Jeg har været i køkkenet og bagt og braset, så nu er fryseren fyldt med forskellige frikadeller, tærter, pizza, kage og boller. Så vi er forberedt på hurtig aftensmad til de dage, hvor baby bare er helt umulig, eller vi er dødtrætte.



Jeg har ryddet op i min bogreol. Engang stod bøgerne i alfabetisk orden, men efterhånden som flere og flere bøger flyttede ind, var der ikke længere noget system i bøgerne. Så alle bøgerne blev hevet ud og sorteret i alfabetisk orden. Så nu har jeg igen det store overblik over mine bøger.



Der er kommet en tremmeseng i soveværelset, babytøj i badeværelset og barnevogn i gangen.



Der har også været masser af tid til at gå ture, cykle omkring, nyde det til tider gode vejr, læse masser af bøger og spise is.



Og sidst men ikke sidst, så har jeg haft masser af aftaler med mine veninder. Det er så hyggeligt at mødes med dem, spise dejlig mad, is og sludre om alt muligt. Som fx i en strandstol på plænen i Tivoli.



Jeg har termin på torsdag, og spørgsmålet, om hvornår og hvordan fødslen går i gang, fylder efterhånden ret meget. Men desværre er der ingen, der kan forudsige det, så min kæreste og jeg venter i spænding.

3 kommentarer:

  1. Det ser meget afslappet ud der på terrassen :) Det bliver godt nok spændende og se hvornår du popper :P

    SvarSlet
  2. Det er også rigtig dejligt på terrassen :)
    Og ja, jeg synes også det er spændende, hvornår jeg popper :D

    SvarSlet
  3. Det kan jeg godt forstå - nyd den sidste tid med liv i maven, selvom det er svært. Kan godt forstå I venter i spænding, det er jo helt fantastisk at blive forældre. Skønne ting du laver i din barsel! :) Vh Kamilla
    Smut forbi min blog og deltag i mine give aways :)

    SvarSlet