2. juli 2011

Bulder og brag og Kreolerrejer med feta

Åh, hvor er det skønt, at det blev regnvejr igen. Jeg har virkelig lidt under den lummerhede, der har været i dag. Så da jeg hørte de første tordenbrag blev jeg glad. Så jeg har siddet til afkøling den sidste times tid ude på altanen og nydt tordenvejret og det til tider ret kraftige regnvejr.

Jeg vil vise lidt billeder og fortælle om en dejlig ret med rejer, som jeg lavede forleden.

Retten her er fyldt med smag fra tomatsovs, feta og persille, en rigtig god kombination.
Retten stammer fra kogebogen Wok.




Opskriften har jeg skrevet lidt om, da jeg kom flere grønsager i end skrevet oprindeligt i opskriften.

2 personer

2 spsk olie
1 bundt forårsløg i skiver
1 rød peber uden kerner i tern
1 tsk paprika
3½ dl tomatpastasauce - Netto har en fin en med hvidløg
1 tsk tørret oregano eller 2 tsk frisk
250 g tigerrejer
100 g feta
peber
2 spsk hakket frisk persille

Pil rejerne og fjern den sorte streng.
Opvarm olien i en wok eller pande og steg forårsløg og peberfrugt i 5 minutter ved middel varme. Drys med paprika, steg i 1 minut. Rør tomatsauce og oregano i. Lad det simre i 5 minutter.
Tilsæt rejer og drys feta over.
Dæk med låg og lad det simre i ca. 8 minutter, eller til rejerne bliver lyserøde og osten begynder at smelte.
Kværn masser af sort peber over, fordel persillen og server.

Jeg serverede spaghetti til, men godt brød vil også være lækkert til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar