12. juni 2011

I gang med syningen

Jeg er kommet i gang med at sy babytøj. Det var en lang proces, inden jeg overhovedet kunne gå i gang ved symaskinen.



Først skulle mønsteret tegnes over og klippes ud. Da jeg ikke har rigtigt mønsterpapir, brugte jeg bagepapir, og det fungerer udemærket.



Så skulle jeg have stoffet klippet efter mønsteret. Og det gav meget store kvaler. Mønsteret på stoffet er skråt, og jeg havde store vanskeligheder med det.


Efter en masse banden og svovlen over stoffet lykkedes dog til sidst at få klippet stoffet ud til et par bukser og en kjole. Senere skulle det så vise sig, at jeg havde fået klippet to ens bukseben ud, da jeg opgav at ligge stoffet dobbelt (ikke nogen god ide), så jeg måtte i gang igen.



Også fik jeg sat knappenåle i stoffet, også var jeg klar til at sy.




Og nu går det bare derudaf. Det er vildt hyggeligt at sy, når det hele kører.

Jeg skal lige have lavet tingene helt færdige, så skal I nok få dem at se. Det bliver rigtig fint og sødt, og jeg glæder mig til at komme lillepigen i tøjet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar