27. maj 2011

Paris

I starten af april var min kæreste og jeg på en sidste ferie, før vi bliver forældre. Vi havde en skøn tur med herligt vejr, gode oplevelser, dejlig mad og total hygge.


Eiffeltårnet

Vi fik set de store turistattraktioner som Eiffeltårnet, Sacre Cour og Louvre, men overalt var der fyldt med mennesker. Så flygtede vi langt væk fra alle turistmagneterne og ind i små gader og gyder, hvor vi kunne opleve andre sider af Paris.

Invalides

Som det ses på billederne var vi rigtig heldige med vejret, solskin og omkring 20 grader. Det var herligt med lys og varme.

Ved Seinen
Som danskerne er pariserne også rigtig gode til at komme ud i det fine vejr. I parker og langs Seinen nød folk det skønne forår.

I Jardin du Luxenbourg
Metroen var vores pålidelige transportmiddel under ferien. Vi boede udenfor centrum, så vi fik mange ture i metroen dels ind til byen og rundt i de forskellige kvarterer.

Det orginale glastag på en metrostation

Ved Louvre

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig tur, og jeg må indrømme, at jeg er lidt misundelig, for jeg har stadig til gode at komme til Paris. Jeg må prøve at lokke gemalen lidt mere ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er glad for at have været i Paris med min kæreste. Så kan vi nemlig krydse den af vores to-do liste over destinationer, vi gerne vil til.
    Vi er enige om, at der er andre steder vi hellere vil komme tilbage til end Paris. Men opleves det skal byen. Jeg håber, du får held ud af lokke gemalen :)

    SvarSlet