14. maj 2011

Nyt udsyn og Mad!

Jeg har fået et nyt syn på verdenen i dag! Vi er nemlig i gang med at vaske og pudse vinduer, og det giver sådan et dejligt nyt og klart syn på omverdenen.
Desværre er en ordenligt tordenbyge kommet i vejen for projektet, så nu håber jeg, at vejret arter sig bedre i morgen, så vi kan blive færdige.

Tidligere på ugen købte jeg magasinet Mad! Det er første gang, jeg køber et madmagasin, og jeg var ret spændt på det. Og jeg kan godt lide konceptet. Det er lidt som at læse i en kogebog, bare med mange flere forskellige madtemaer, lidt tekster om køkkengrej, ingredienser og kokkenskole og bedst af alt, så også passer opskrifterne og ingredienserne til årstiden. 

Der er masser af opskrifter i bladet, som jeg har lyst til at lave, så jeg havde svært ved at udvælge et par retter til weekendens mad.



I går lavede jeg en chilimarineret laks med ovnbagte kartofler og bønner. Laksen smagte dejligt og stærkt af masser af chili. Retten var utrolig enkel at gå til.



Der var også opskrifter på desserter, og de ser altså rigtig lækre ud. Jeg kastede mig ud i at lave ladyfingres med citronmascarpone og frugt. Igen en enkel opskrift, og det var også dejligt let at lave, også smagte det fantastisk.


Jeg vil helt sikkert købe Mad! igen om et par måneder, når det er sommeropskrifterne der er i bladet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar