31. maj 2011

Læst i maj måned

Nu er det tid til at få ført mandtal over de bøger, som jeg har læst i maj:
  • Stephen King: Revolvermanden
  • Jussi Adler-Olsen: Journal 64
  • Anne Rice: Interview with the vampire
  • Erlend Loe: Stille dage i Mixing Part
Månedens bøger bærer præg af bogklubbens bogudfordring, hvor fantasy var på programmet. Jeg læste dels Revolvermanden og Interview with the vampire. Det var interessant at læse de to bøger, og især Revovlermanden fik virkelig udfordret mig, da jeg længe sad og ikke helt forstod, hvad der egentligt skete. Vampyrbogen var noget af en mundfuld at komme igennem, men jo længere jeg kom jo mere spændende blev det. Jeg kan godt finde på at flere af Anne Rices vampyrbøger senere.

Maj måned bød også på en enkelt krimi, nemlig Journal 64 af Jussi Adler-Olsen. Bogen var underholdende, men imponeret blev jeg ikke. Jeg tror efterhånden, at jeg har læst nok krimier lige nu, og at der må andre boller på suppen.

Stille dage i Mixing Part er en bogklubsbog, som vi skal tale om i morgen til bogklubsmøde. Så jeg vil ikke skrive mere om den nu. Men fortvivl ikke, jeg arbejder på en anmeldelse af bogen, der gerne skulle komme i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar