2. maj 2011

Læst i april måned

Som jeg skrev i går, har jeg brugt april måned på at læse et par bøger.

Jeg har læst:
  • Thomas Fox Averill: Tsil Cafe
  • Mark Twain: The adventures of Tom Sawyer
  • Mark Twain: The adventures of Huckleberry Finn
  • Morten Sabroe: Du som er i himlen
  • Alexandre Dumas: De tre musketerer
Tsil Cafe og Du som er i himlen var begge bøger til bogklubben. Jeg havde foreslået Tsil Cafe, og jeg havde ret høje forventninger til bogen. Den handler om en drengs opvækst i en meget madglad familie, hvor moderen har et cateringfirma og faderen en restaurant, og det lød som en bog lige til mig. Desværre var jeg lidt skuffet over bogen, da den ikke helt fangede mig, som jeg havde håbet. Bogen var ret nørdet og med mange beskrivelser af masser af forskellige ingredienser, og det synes jeg var fedt. Du kan læse hele bogklubbens anmeldelse af bogen her.

Du som er i himlen vil jeg vente med at skrive mere om, da vi lige skal diskutere den i bogklubben først, og jeg må ikke afsløre, hvad jeg synes om bogen inden mødet.

De to fortællinger af Mark Twain læste jeg som april måneds bog/bøger til bogklubbens bogudfordring, hvor vi skulle læse en bog fra 1800-tallet. Jeg var helt vild med fortællingen om Tom Sayer, mens jeg var mindre begejstret for Huckleberry Finn. Jeg er i gang med at skrive en hel anmeldelse af de to fortællinger, så der kommer mere.

De tre musketerer var en ekstra bog til 1800-tals udfordningen. Den har stået ulæst i min bogreol i mange år, og nu var det en oplagt mulighed for at få den læst. Bogen er fantastisk underholding fra start til slut. Jeg er meget positiv overrasket over bogen. Jeg vil skrive en hel anmeldelse af bogen senere, så den kommer der også mere om.

Jeg har en lille bogudfordring om at læse flere danske bøger. Og delen med at læse danske bøger, der er udgivet efter år 2000 går det rigtig godt med, faktisk mangler jeg kun tre bøger for at have opfyldt den del. Til gengæld er jeg kommer lidt bagud med delen om at læse en bog fra hvert årti i 1900-tallet, hvor jeg kun har læst 2 ud af 10 bøger. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar