6. maj 2011

Farvel farfar

Kæreste farfar,
Tak for alt gennem de knap 32 år, som jeg fik lov til at have dig i mit liv.
Tak for dit altid gode humør, dejlige humor og ukuelige optimisme
Tak for at du altid havde tit et smil på læben og en kæk bemærkning til farmor
Tak for de mange historier, som du fortalte fra din barndom, din tid som soldat i København, din og farmors hårde start på livet som landmandsfamilie, fortællinger om far som barn og alt muligt andet
Tak for de mange cykler, som du har ordnet med sikker hånd, de mange baner tapet du har sat op og de mange grønsager og blomster, som du har fremtryllet i din have
Tak for at du og farmor altid åbnede jeres hjem for os børnebørn, jeg har så mange gode minder fra besøg hos jer både som barn og nu som voksen
Tak for din interesse i mit liv - også selvom jeg jo bor helt i København, og det er lidt farligt
Tak for at have været sådan en figther som du var
Tak for at have været den bedste farfar, jeg kan forestille mig.
Tak for alt

Jeg mistede min farfar i påsken efter et langt sygdomsforløb. De sidste uger i min farfars liv var desværre fyldt med ture ind og ud af hospitalet, så det var en stor lettelse for hele familien, da han endelig fik fred.
Jeg har meget svært ved at forstå, at jeg ikke skal se min farfar mere, og selv om det i dag er 14 dage siden, han døde, så er det ikke helt gået op for mig. Med dette indlæg har jeg forsøgt at sige en form for farvel og tak for alt.

6 kommentarer:

  1. Jeg kondolerer, det er aldrig nemt når folk dør :-(

    Håber du får en dejlig weekend, trods alt!

    SvarSlet
  2. Det er jeg ked af på dine og familiens vegne.

    Men han lyder som en dejlig farfar!

    SvarSlet
  3. Tak for jeres søde hilsner.

    Og ja Louise, han var en dejlig farfar, og jeg er glad for at have kendt ham.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Jeg er ked af at høre om din farfar.

    Det lyder dog til, at du har mange gode minder fra jeres liv sammen.

    SvarSlet
  6. Tak skal du have Louise, og ja jeg har mange gode minder.

    SvarSlet