15. maj 2011

Effektiv landbrug

Effektiv landbrug er navnet på et blad, som min far læser, men det er også, hvad jeg har valgt at navngive min forspirring af basilikum.

25. april - så er der sået!

25. april - basilikummen er kommet op!

27. april - basilikummen er nu 1 cm høj

1. maj - væksten er god - og basilikummen slikker masser af solskin

5. maj - et nyt sæt blade er på vej

15. maj - basilikummen er blevet stor og klar til udplantning

Da basilikummen var blevet sået dækkede jeg bakken til med film, så det blev til et minidrivhus. Drivhuset stod i et sydvendt vindue med masser af sol, og det har virkelig været effektivt.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker basilikum :-) Synes det er svært at få den til at gro ordentligt indendøre, men måske man skal prøve sådan et minidrivhus?

    SvarSlet
  2. Tidligere har jeg også haft svært ved at få basilikummen til at spire indendøre, men i år var der ingen problemer.

    SvarSlet