30. maj 2011

Alt om håndarbejde

Jeg vil til at sy lidt babytøj nu her i min barsel. Det er især bukser, jeg har tænkt på. Min mor har syet meget gennem tiden, så jeg har lånt lidt syblade og mønstre fra hende.



Og det første blad, jeg ser, er et Alt om håndarbejde fra 1986, hvor hun syede babytøj til min dengang lille lillebror. Det var meget underholdende at bladre bladet igennem og se på frisurer, smykker og selvfølgelig tøjet. Der er blandt andet en opskrift på en strikket joggingdragt til baby i skriggul, den springer jeg lige over. Og med mønstrene fra 1986 er der den ekstra finte, at dengang brugte de fleste børn stofbleer, og de fylder mere end en papirble, så det skal jeg lige tage højde for, hvis jeg skal sy noget derfra.

I mønsterbunken var der også et par blade fra 2002 og en mønstersamling med babytøj. Jeg har allerede fundet et par bukser, som jeg vil prøve at have syet. Så nu skal jeg en tur i en stofbutik og købe ind til at sy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar