6. marts 2011

Dufte, smage, se, lytte og føle

I går brugte jeg alle mine sanser på en lille oplevelsestur med min studieveninde.

Vi startede turen i Østerlandks Thehus på Nørreport. Jeg er cyklet forbi mange gange, og tænkt at der skulle jeg ind, og nu kom jeg det endelig. Min veninde skulle købe dessertkaffe, så vi duftede til forskellige dessertkaffer, og der var virkelig stor forskel på dem. Jeg lurerede også på de mange forskellige teer, de havde. Der var virkelig meget at vælge imellem, men jeg besindede mig, da køkkenskabet allerede bugner af te.

Næste stop på turen var Sømods Bolcher på Nørregade. Endnu en butik jeg aldrig har været i. Vi stod længe og kiggede på de mange forskellige bolcher, og de så rigtig gode ud. Jeg købte stikkelsbærbolcher, afrobanan og zebrabolcher. Og jeg fik også en smagsprøve på zebrabolchet, da jeg var i tvivl, om det var mig, men det var.


Vi fortsatte ned ad Nørregade, og kom ned til Notre Dame med butik med masser ting til hjemmet. Vi gik længe rundt og kiggede på alle de spændende køkkenting, urtepotteskjulere, kurve, puder osv. Det er en butik, jeg vil have i mente, når vi skal have købt ting til babyen, for de havde bl.a. fine plastikkopper og tallerkner.

Frokosten spiste vi på Cafe G. Jeg er meget begejstret for cafeen, dels for deres mad men også for deres gode betjening. Desværre er det efterhånden et særsyn at finde en cafe med rigtig god service, men her skiller Cafe G sig positivt ud. Maden stod på en kæmpe portion pasta med mørbrad, og den var virkelig god.

Ude på Strøget igen lyttede vi lidt til en gademusikant. Vi fik en kop kaffe i hånden og gik over i Kongens Have. Planen var at finde en bænk i læ og i solen, så vi kunne føle solens varme stråler i ansigtet, men desværre blev det kun vindens kulde, vi kom til at føle.

Og sådan brugte jeg alle sanser på en lille venindetur. Og desværre er der ikke så meget at se her for jer kære læsere rent billedmæssigt. Jeg kunne godt have taget billeder undervejs til bloggen, men jeg ville hellere bare nyde alle tingene og lade kameraet i blive i tasken.

2 kommentarer:

  1. Lyder bestemt som en god tur, og Sømod laver ret gode bolsjer, så et godt køb :-)

    SvarSlet
  2. Tak, det var en dejlig dag.

    Det bliver helt sikkert ikke sidste gang, jeg køber bolsjer hos Sømod. Der var jo mange flere varianter, som jeg gerne vil prøve.

    SvarSlet