16. februar 2011

Skøn vintermad

I weekenden lavede jeg min første osso bucco nogensinde.

Jeg har længe haft lyst til at stifte bekendtskab med retten, og nu blev det altså gjort. Og det er bestemt ikke sidste gang, jeg skal lave osso bucco. For det første er det jo skønt med en ret, der stort set passer sig selv under tilberedningen. For det andet smagte det skønt, især var sovsen virkelig god, og for det tredje var det en nem måde at få nogle rodfrugter på.

Jeg brugte en opskrift fra Politikens store kogebog, og i følge den var risotto det helt rigtige at spise til osso bucco, og det er den fjerde fordel, for jeg elsker risotto.


Osso bucco'en består af skank, løg, gulerødder, persillerødder, champignon, hvidløg, citronskal, en dåse hakkede tomater og hvidvin. Det steger i ovnen i 2 timer, og en skøn duft breder sig i køkkenet.


Klar til den store nydelse: Risotto og osso bucco - pyntet med persille blandet med citronskal og hvidløg. 

3 kommentarer:

  1. Det ser pivhamrende lækkert ud - jeg er meget, meget misundelig :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - det var også super lækkert.

    SvarSlet
  3. I also love that risotto. Thank you so much for this blog. I really love it.

    SvarSlet