27. februar 2011

Pligtlæsning

Jeg har nu i to måneder haft to bogudfordringer at passe samt den månedtlige bogklubsbog at læse. Og det har givet mig en fornemmelse af at, der er visse bøger jeg skal læse af pligt.

Jeg har ikke før følt, det som en stor pligt at få læst de månedtlige bogklubsbøgerne, selvfølgelig har der været bøger, som var hårde at komme igennem, og som jeg ikke ville få læst færdig, hvis det ikke var fordi, det var en bogklubsbog. Men nu har jeg både bogklubsbogen og en bog til bogklubbens bogudfordring, der skal læses hver måned. Og det har sat mig under et form for pres, som jeg ikke har oplevet tidligere, og det overrasker mig. Jeg havde ikke regnet med at det ville føles så hårdt at have to bøger om måneden, som jeg helst skal læse.

Det har også betydet, at jeg ikke haft meget tid og overskud til at få læst bøgerne i min egen bogudfordring, hvor jeg gerne vil læse flere danske bøger. Heldigvis har jeg valgt danske bøger til bogklubbens bogudfordring, så jeg har slået to fluer med et smæk.

Nu starter marts snart, og i bogklubbens bogudfordring står den på kvindelige danske forfattere, og jeg regner med at læse Ingenmnadsland af Kirsten Thorup. Jeg håber, der bliver plads til en enkelt bog mere udover denne og bogklubsbogen.

2 kommentarer:

  1. Det kan jeg godt følge dig i. Jeg har dog nærmere det problem, at jeg let får lånt en del bøger på biblioteket, mens jeg samtidig selv har nogle bøger på hylden, jeg også godt vil læse. Jeg kan dog se, at jeg har været lidt heldig med næste måneds tema, for jeg lånte for nylig en bog, der passer til den kategori, og så skal jeg ikke tænke mere over, hvad jeg skal finde på for marts' bogudfordringer :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kender også til det med at låne lidt for mange bøger på biblioteket.

    SvarSlet