14. februar 2011

Karen Blixen: Den afrikanske farm

I bogklubben har vi for nylig læst Den afrikanske farm af Karen Blixen.

Det var en bog, som jeg havde glædet mig til at læse, og bogen levede fuldt op til mine forventninger. Bogen var lidt svær at komme ind på livet af, jeg skulle lige vænne mig til at fortællemåden og særligt erkende, at det ikke er bog, hvor man bare lige læser tyve sider. Bogen tager god tid at komme igennem, og det fortjener den.

Jeg nød virkelig bogen og dens mange forskellige historier, fortællinger og oplevelser, som Karen Blixen havde i Afrika. Det er meget tydligt at Karen Blixen nød at være på farmen og lære de mange ansatte, gæster og beboere på farmen at kende, samt at hjælpe og undervise dem.

Bogen bragte en form for feriestemning frem i mig, så jeg regner med at genlæse den til sommer, når jeg kan sidde ude på altanen og nyde solskinnet, varmen og de vidunderlige fortællinger.

Du kan læse hvad resten af bogklubben synes om bogen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar