17. februar 2011

Halvvejs

I dag er jeg 20 uger henne i min graviditet. Og det betyder, at jeg er halvvejs mod at blive mor, hvis babyen ellers kommer til terminen.

Jeg er overrasket over, så hurtigt de første 20 uger egentligt er gået, og jeg forventer, at de næste 20 uger også kommer til at gå hurtigt. Og i dag er der kun 14 uger, til jeg går på barsel.

I tirsdags var min kæreste og jeg til misdannelsesscanning af barnet. Og heldigvis var der ingen bemærkninger til barnet, alt så helt normalt ud. Det er så facinerede at se fosteret til scanningen, arme og ben gik som små trommestikker, og selv de små tæer kunne vi se.


Min mave vokser i et vældigt tempo for tiden. Der er virkelig sket meget de sidste par uger, nu er der i hvert fald ingen tvivl om, at jeg er gravid. I næste uge skal jeg ud og købe ventetøj, så jeg kan få noget tøj, der er rart at have på, og som sidder pænt omkring maven.

De praktiske øvelser til babys ankomst er vi ikke rigtig gået i gang med. Jeg har kigget lidt på barnevogne på internettet, men det er jo en jungle, så vi har endnu ikke været ude og se på køretøjer i butikkerne. Jeg frygter lidt, at det bliver som at tage i IKEA på en lørdag, og det synes jeg bestemt ikke er sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar