26. februar 2011

Fredag aften

I aftes var min kæreste og jeg til Agnes Obel koncert i DR's koncertsal i Koncerthuset på Amager.

Jeg havde længe glædet mig til koncerten, og jeg gik bestemt ikke skuffet derfra. Agnes Obel spillede den fineste intime og hyggelige koncert sammen med sin bassist Anne. Der var en dejlig stemning på scenen, og Agnes og Anne småsnakkede, grinede og fortalte små anekdoter fra tidligere koncerter.

Musikken var helt i top, og noget så dejlig. Jeg kunne have siddet der i flere timer og bare lyttet til det dejlige klaverspil og den smukke sang.

Det smukke nummer Riverside:

3 kommentarer:

  1. Vi var åbenbart en lille håndfuld fra blogland derinde. Jeg var der også og er i øvrigt helt enig i din holdning til koncerten. Utroligt, at de kunne få det til at føles så intimt i sådan en stor sal!

    SvarSlet
  2. Skøn sang! Det overrasker mig, at jeg ikke har været opmærksom på Anges Obel tidligere, men det vil jeg råde bod på. Hun bliver vist mit næste iTunes-køb.

    SvarSlet
  3. Hazel: Det var bestemt en dejlig stemning, der var i koncertsalen.

    Louise: Det er en skøn sang, og jeg skal også have fundet Agnes Obel på I-tunes.

    SvarSlet