2. januar 2011

Opsamling på bogudfordringen 2010

Nu er 2010 gået, og dermed er det tid til at gøre status for den bogudfordring, som jeg har haft sammen med bogklubben i 2010. Målet var at læse 52 bøger på 52 uger.

Og den lille tæller ude til højre viser, at jeg har læst 62 bøger i 2010, så jeg har gennemført udfordringen i fin stil. Min ekstra lille udfordring, hvor jeg ville læse 65 bøger på 52 uger, nåede jeg dog ikke. Men jeg er også fuldt ud tilfreds med de 62 bøger, jeg har læst i 2010.

Det har været sjovt at holde lidt mandtal på antallet af læste bøger, men i starten var det også lidt stressende med al den konkurrence, der var i bogklubben.

Her i 2011 er det mit mål at være mere kvantitativ i mit læsevalg og bruge lidt mere tid på hver enkelt læseoplevelse. Dels deltager jeg jo i Bogklubbens bogudfordring også er jeg i gang med udtænke min egen danske bogudfordring, hvor jeg vil læse flere danske bøger. Min danske bogudfordring vil jeg fortælle mere om indenfor de nærmeste dage.


Og for en god ordens skyld skal I da ikke snydes for de bøger, jeg læste i december måned:

  • Margit Sandemo: Et glimt af ømhed
  • Margit Sandemo: Den onde dag
  • Margit Sandemo: Legenden
  • Lotte og Søren Hammer: Alting har sin pris
  • William Fiennes: Snegæssene - en historie om hjemsteder
Jeg startede måneden med at læse tre bøger i sagaen om Isfolket, det er noget, der går hurtigt, da de slet ikke er til at lægge fra mig, når jeg først går i gang. En enkelt krimi var der også plads til, også læste jeg den underfundige bog om snegæssene. Jeg regner med at skrive mere om de sidste to bøger i løbet af januar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar