1. januar 2011

Mit år 2010

Nu er 2010 slut, også kunne jeg give mig i kast med en længere kavalkade over året der gik, men det har jeg ikke lyst til.

Derimod vil jeg lave et ultra kort resume af 2010 ud fra kategorier, som egenligt er aftalt med bogklubben til at fortælle om vores bogår. Så i dag får I et indlæg om mit år 2010 og i morgen kommer, der er et indlæg om mit bogår 2010 ud fra de samme kategorier.

- Årets oplevelse
Jeg har haft rigtig mange gode oplevelser i år, så jeg har valgt to store oplevelser ud:
Årets sommerferie på Kalymnos. Det var en dejlig tur med min kæreste, hvor vi kørte rundt på scooter og så på øen, badede, spiste dejlig mad og drak gode øl og vin. Dejlig afslapning og kvalitetstid med manden i mit liv.
Den anden helt store oplevelse var at se hjerteblinket hos det lille barn, som vi venter til sommer. Da jeg så, at der var nogen, så gik det endelig bare lidt op for mig, at nu var jeg et meget større skridt mod at blive mor. 

- Årets bogklubsoplevelse

Det er aldrig kedeligt at være i bogklub, så hver eneste møde er en oplevelse og noget, som jeg glæder mig til. De andre bogklubsdamer er utroligt søde og sjove, og snakken går altid meget højt og længe, og tit har jeg svært ved at løsrive mig, når jeg skal hjem.
Jeg har udvalgt to ting som året oplevelser med bogklubben: Vi blev interviewet til Femina, både selve interviewet og det endelig at se artiklen var rigtig sjovt. Også har vi startet vores bogklubsblog, og det har også været en oplevelse, og det har været dejligt at opleve al den positive respons, som vi har fået for bloggen. 


- Årets Skuffelse:
Jeg er sådan en person, der glemmer alle de trælse oplevelser og gemmer på de positive oplevelser. Så jeg har svært ved at pege på noget, der decideret har været en skuffelse. Selvfølgelig har 2010 ikke været rosenrødt hele vejen igennem, der har været mange svære, hårde og trælse episoder, men skuffelser kan jeg ikke huske. 


- Årets Udfordring:
Denne kategori er også en af de svære, for jeg havde ikke ligefrem sat store mentale eller fysiske udfordringer for mig selv ved starten af 2010, jeg skulle hverken løbe et marathon eller lignende.
Til gengæld prøver jeg på at være glad og slappe af, og ikke stresse over alt muligt, især ting som jeg ikke rigtig kan gøre noget ved, det går jo nok alt sammen. Og det har nok været min udfordring i 2010.


- Årets overraskelse
En af årets store overraskelser var, at jeg skulle være faster igen. Det havde jeg slet ikke set komme, da vi fik den glade nyhed en aften i maj, og på en mørk novembernat kom min lille nevø til verdenen. 

- Årets tankevækkende

Jeg har været meget overrasket over at opleve, hvordan det egentligt er at være gravid. Jeg har slet ikke fløjet rundt på en lyserød sky, som jeg havde forestillet mig, at jeg ville efter de trælse år i fertilitetsbehandlingen. Til gengæld blev jeg bare sulten, træt og ret gnaven, så jeg har boet på sofaen med mad i nærheden de sidste to måneder. 


Og hermed slutter min lille gennemgang af 2010 set ud fra seks forskellige kategorier. Jeg er spændt på, hvad 2011 byder på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar