18. januar 2011

Min maduge - uge 2

I starten af januar satte jeg mig et par udfordringer for min madlavning, som jeg ville forsøge at leve op til. Og nu er det tid til at gøre status for sidste uges madlavning, hvor jeg stod i køkkenet.

De tre mål var:
  1. Oprydning i køleskab, fryser og køkkenskabe
  2. Lave fisk en gang om ugen fra God fisk let at lave
  3. Lave en ret fra min nye kogebog Verdensmad om ugen
Jeg kan sætte tjek ud for nr. 1. Jeg har fået tømt noget ud i fryseren, og jeg fik brugt et par ting fra køleskabet, der var ved at synge på sidste vers. Desværre nåede jeg ikke igennem køkkenskabene, men januar er jo ikke slut endnu, så det kan nås endnu.

Ud for nr. 2 kan jeg sætte et lille flueben. Jeg lavede en ret fra God fisk let at lave, men det var med rejer fra fryseren og ikke frisk fisk fra fiskehandleren, som planen egentligt lød på. Til gengæld var mit valg af rejer jo helt i tråd med udfordring nr. 1.

Til slut må jeg sætte et stort minus ud for nr 3. Det var min plan at bruge eftermiddagene i weekenden på at lave ny og spændende mad, men en invitation til en hyggeaften lørdag og en biograftur søndag spolerede ligesom de gode planer. 

Og hvad har jeg så egentligt trakteret med i ugen løb:

 Mandag: Champignonsuppe

Tirsdag: Laksepakker med spinat

Torsdag: Røræg med gedeost og grøn salat

Fredag: Rejer med spaghetti og grøn salat


Ingen kommentarer:

Send en kommentar