8. januar 2011

Masser af danske bøger

Jeg har lavet en meget lang liste med danske bøger til inspiration til min danske bogudfordring.

Det er min plan at læse mindst 20 danske bøger i år. 10 af dem skal være fra 1900-tallet; en bog fra hvert årti. Desværre er der nogle årtier, hvor jeg ikke har fundet ret mange bøger til. Så jeg skal have lidt mere research for nogen af årtierne.

De 10 øvrige bøger skal være fra 2000 frem til 2011, og her har jeg også fundet masser af bøger. Så jeg har nok at gå i gang med, og jeg glæder mig til at komme i gang.

Det var i øvrigt lidt sjovt, da jeg gennemgik hvilke bøger forfatterne havde udgivet, at jeg faldt over flere børne- eller ungdomsbøger, som jeg gerne vil læse igen. Bl.a. er der et par bøger af Anders Bodelsen og Cecil Bødker, som jeg gerne vil læse igen.

Du kan finde min lange liste her. Har du forslag til bøger, som jeg kunne læse, så skriv endelig en kommentar, jeg er åben for inspiration.

2 kommentarer:

  1. Åh, Anette! Det er simpelthen en fantastisk idé! Jeg ville ønske jeg havde tiden til at læse mange flere bøger!

    SvarSlet
  2. Tak Gowry. Jeg har altid læst meget, så for mig er det helt naturligt at sætte tid af til det.

    SvarSlet