16. januar 2011

Helle Helle: Rødby Puttgarden

Årets første bog i bogklubben er Helle Helle''s Rødby-Puttgarden. Vi mødtes for næsten for 14 dage siden og snakkede om bogen. Det var dejligt at diskutere bogen og særligt dens hovedpersoner med bogklubben.

Jeg har aldrig læst Helle Helle før, jeg havde hørt positivt om hende, så jeg glædede mig til at stifte bekendtskab med hende og hendes fortællinger.

Rødby-Puttgarden handler om de to søstre Jane og Trine, og deres liv i Rødby. Man følger de små og store ting, der sker i de to kvinders liv, og samtidig fortælles mormor'en og morens historie også.

Jeg læste bogen i løbet af en enkelt dag, den er ret nem at komme igennem. Til gengæld har jeg tænkt en del over handlingen og særligt slutningen de seneste dage. Især slutningen var god at tale igennem med resten af bogklubben.

Jeg kan lide bogen og dens fortælling af, hvordan livet kan leves og hvordan generationer påvirker hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar