20. januar 2011

16 uger

I dag har jeg været gravid i 16 uger, så nu er der kun 24 uger til babyen kommer.

Jeg synes, det er rigtig spændende at følge med i fosterets udvikling, så jeg læser op hver torsdag, når jeg kommer til en ny uge. Nu er fosteret 16 cm lang og det vejer 150 g, og det er begyndt at drikke fostervandet også tisse i det bagefter - velbekomme du lille. Det mest forunderlige er dog, at fosteret vil vokse ca. 2 cm i løbet af den næste uge. Det er altså imponerende, at naturen kan lave et helt menneske på 40 uger.

Jeg er også selv vokset, men det er i omkredsen og ikke i højden. Jeg føler mig stadig mest oppustet, men jeg synes selv, man godt kan se, der er andet end bare luft i maven.

1 kommentar:

  1. Spændende! Det er dejligt at høre, nu spunken har været ventet med længsel ;-)

    SvarSlet