16. december 2010

Torsdagen i ord og billeder

Min torsdag har lignet mange andre torsdage i mit, men her er et par billeder til at beskrive, hvorfor den alligevel har skilt sig ud fra mængden.

På arbejde lå der en lille julehilsen fra min chef, og den blev jeg rigtig glad for. Der var mange fine ord og ros i julekortet, og en stor julehilsen til min familie. Jeg bliver så glad for sådan en omgang ros. Chokoladekringlen er tung og bastant i det, og jeg glæder mig til at smage den.

På biblioteket hentede jeg bogklubsbogen til januarmødet. Det er Helle Helle's Rødby-Puttgarden. Jeg vil have bogen med på juleferien.

Jeg har indkøbt drikkevarer til den første ikke-alkoholiske julefrokost i mit voksne liv. I morgen gælder det nemlig julefrokosten på arbejde. Jeg glæder mig faktisk til at prøve at være pinlig ædru blandt mine knap så ædru kolleger. Dog kommer jeg nok til at savne shots'ene, når jeg skal stå i bar med et par kolleger, men så må jeg få cola-shots. Især glæder jeg mig rigtig meget til julemaden, sild, leverpostej, flæskesteg osv. Min graviditet har virkelig skærpet min lyst til tung bastant mad, så det er heldigt, vi er i december.

Og mere jul. I Brugsen fandt jeg kanelkringler, og dem måtte jeg have med hjem. De smager rigtig meget af kanel overraskende nok, og må udgøre det for julesmåkager i det lille hjem. Og jeg ved ikke, hvorfor billedet vender på hovedet.

Og sidst men ikke mindst, var det torsdagen, hvor sneen vendte tilbage. Det har ikke haft så stor betydning for mig, udover at snevejret var meget pænt at se på. Togene kørte sådan nogenlunde, og jeg var iført masser af tøj og store støvler, så hjemturen var intet problem.

Resten af torsdagen skal bruges på så lidt som muligt. Jeg strikker fortsat hue til min store nevø, og den skal være færdig på onsdag, så jeg har lidt travlt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar