30. december 2010

Klar til nytår

Nu har jeg fået styr på menuen til nytårsaften i morgen, og jeg har også købt ind. Så nu er jeg klar til nytårsaften.

Det var en sjov oplevelse at være i Kvickly her i formiddag. Der var mange mennesker, der skulle købe rigtig mange ting, og folk for rundt som små høns. Men stemningen var god, og folk var ikke så sure, som de godt kan være på en lørdag formiddag, hvor der kan være lige så mange mennesker.

Dagens indkøb

Menuen til nytår er:

Snack til Dronningens tale: Dadler med gorgonzola svøbt i parmaskinke bagt i ovnen
Forret: Thaiinspireret reje cocktail
Hovedret: Kyllingebryst fyldt med basilikum og flødeost også svøbt i parmaskinke - hertil salat og frisk pasta
Dessert: Cheese cake med blåbær

Et gennemgående træk i årets menu er ost, det er ikke planlagt derefter, jeg har bare fundet ting, som jeg har lyst til at spise.
Især hovedretten brugte jeg flere dage på at finde ud af, hvad skulle være. Jeg havde ikke lyst til at kaste mig ud i at lave steg til kun to personer. De fyldte kyllingebryster lavede jeg engang i sommers, og det er rigtig lækkert, så jeg glæder mig til gensynet.

Min kæreste skal pynte lejligheden og os, så det bliver spændende at se, hvad han finder på.

2 kommentarer:

  1. Mums, sikke en masse lækkerier !

    SvarSlet
  2. Det blev også rigtig lækkert alt sammen, og jeg viser billeder, når jeg lige får skrevet et lille indlæg om det.

    SvarSlet