20. december 2010

Juleafslutning

I dag har jeg været til juleafslutning i min arbejdsgruppe. Det er mange år siden, jeg har været med til såkaldt juleafslutning, som jeg mindes det i folkeskolen. Dagens afslutning var heller ikke helt som i folkeskolen, men det tæt ved. Og hyggeligt og sjovt var det i hvert fald.

Min chef havde sørget for æbleskiver, gløgg, slik, chokolade, dadler og clementiner i rigelige mængder. Så vi fik lige smovset lidt i de forskellige herligheder.

Vi havde hver især fået en lille opgave til dagens afslutning. Min var bestemt i den lette ende, jeg skulle stå for oppyntning af mødelokalet, så jeg havde et par kravlenisser med.

Dagens store overraskelse var en julehistorie, som en mine kolleger havde skrevet, hun havde fået flettet et par anekdoter om os alle ind i historien. Det var virkelig en sjov og god historie, og jeg var godt nok glad for, at jeg ikke havde fået den opgave.

Vi hørte også den meget tekniske forklaring på, hvorfor julemanden ikke findes. Det skyldes bl.a. at hans kane skal flyve så hurtigt, at rensdyrene selvantænder af al den varme, de udvikler, når kanen skal i fart, også kommer julemanden jo ingen steder. Afslutningen blev krydret med et par sange, og et julekort fra chefen, hvor hele gruppen fik ros for årets arbejde.

I morgen har jeg sidste arbejdsdag inden julen, og jeg glæder mig. Jeg arbejder hårdt på at blive færdig med mine hjemmelavede julegaver. Jeg mangler nok en times tid på strikketøjet, og jeg blev næsten færdig med en DVD med billeder i går, og nu skal min kæreste bare gøre det fiks og færdigt. Så julefreden kan snart sænke sig over mig.

Hav en dejlig mandag aften alle sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar