10. december 2010

I Isfolkets verden

Så blev det endelig fredag, og på arbejdet fik jeg afleveret en del af stor opgave, som vi knokler med for tiden. Det var dejligt at kunne sige, at nu er jeg færdig med bare lidt af opgaven.

Jeg har stadig en bunke kladder liggende til indlæg, så i dag tager vi endnu et af dem, som jeg vist startede på i sidste uge, men som aldrig blev gjort færdigt.

Indlægget handler om bøger - bare sådan for en gangs skyld :)
Jeg havde været så heldig, at der ventede hele tre bøger i sagaen på biblioteket til mig i Sagaen om Isfolket for et stykke tid siden. Det er rigtig dejligt at have flere bøger at læse efter hinanden, da bøgerne gerne slutter lidt brat, og jeg bare har lyst til at læse videre - og helst nu.


Jeg læste nr. 43 til 45 i serien, så nu har jeg kun 2 bøger tilbage i sagaen, og det bliver altså helt vemodigt, når jeg har læst den sidste bog.

De tre bøger handlede alle om Isfolkets store kamp mod deres onde stamfader Tengel, og det er i sandhed en kamp mellem det gode og det onde. Den onde Tengel har samlet historiens grummeste, ondeste og farligste krigere og massemordere som sine hjælpere mod Isfolket og deres hære.

Bøgerne indeholder masser af sagnfigurer, guder fra forskellige religioner, eventyrfigurer og andet godt fra den overnaturlige verden. Rigtig mange af kampene sker mellem ånder, så helt udenforstående ville ikke kunne se kampen, men de implicerede kan godt se, hvem der er ven, og hvem der er fjende. Margit Sandemo formår at beskrive det, så det virker meget naturligt, og jeg er fuldt i stand til at forestille mig kampene og andre hændelser.

Jeg glæder mig til at læse de sidste to bøger i sagaen, så nu venter jeg på dem fra biblioteket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar