24. december 2010

Glædelig jul

Kære læsere

Jeg vil ønske jer en rigtig glædelig jul. Jeg håber, I får en rigtig hyggelig og dejlig juleaften på nøjagtig den måde, som I har lyst til.

Jeg er i Jylland hos mine forældre, og min juleaften bliver helt traditionel, som jeg kender den fra min barndom. Formiddagskaffe med hele min fars familie. Måske en tur i kirke eller en lang travetur om eftermiddagen. Derefter masser af småkager og frugt til Disneys juleshow.

Julemiddagen står på kalkun, rødkål, 3 slags kartofler og ris'ala'mande med karamelsovs. Ja, min mor er vokset op med karamelsovs til ris ala'manden, og det smager faktisk ret godt.

Også følger der masser af samlesang rundt om juletræet og en frisk omgang "Nu er det jul igen". Også starter gaveoppakningen stille og roligt en ad gangen. Aftenen bliver afsluttet med lidt konfekt og kaffe.

Juletræet hos mine forældre

2 kommentarer:

  1. Hehe - det med karamelsovsen har min svigerfar også talt om, at han fik i sin barndom. Vi har overvejet at lave det til ham i aften, men jeg ved ikke, om vi får det gjort.

    Hav en rigtig dejlig aften - og glædelig jul :-)

    SvarSlet
  2. Også en glædelig jul til dig - sådan lidt forsinket.

    Hvor sjovt, at din svigerfar også fik karamelsovs i sin barndom, der er ellers ikke mange, der har fået det :)

    SvarSlet