6. december 2010

Et strejf af sommer

Omsider lader det til, at jeg er ved at få det en lille smule bedre. I hvert fald havde jeg lyst til at stå op i dag og komme ud i solskinnet, og det ser jeg som et godt tegn.

Så nu er det tid til at se på de mange halve indlæg, jeg startede på den sidste uges tid, og som jeg aldrig har fået lavet færdig.

Den anden aften kogte jeg en stor portion jordbær-rabarbermarmelade. Hele køkkenet duftede dejligt af søde bær, og sendte tankerne tilbage til sommerens varme. Og det er bestemt dejligt i sådan en råkold og blæsende vintertid. Marmeladen smager skønt både alene med brød, ovenpå ost eller til æbleskiver.


Jeg brugte samme forhold mellem sukker og frugt, som jeg skrev om for næsten et halvt år siden, se her.

2 kommentarer:

  1. Du har helt ret - det er sommer på glas :-)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt, man kan gemme lidt sommer på glas til denne kolde mørke tid.

    SvarSlet