23. november 2010

En hyggelig weekend

Min weekend var fyldt op af aktiviteter. Fredag aften ankom mine forældre på deres tilbagevendende efterårsbesøg i København. Lørdag var vi ude og være kulturelle og opleve lidt af byen. Lørdag aften lavede jeg butter chicken til dem, og det blev super lækkert. Selv min meget skeptiske far, der ikke fik kogte kartofler til aftensmmad som derhjemme, måtte lige have en portion mere, da det smagte godt.

Butterchicken, bananraita og naan

Opskriften er fra Karolines Køkken og meget let at gå til. Jeg lavede en banan-forårsløg raita til, og selv om det lyder som en underlig kombination, så smagte det rigtig godt.

Søndag spiste vi brunch på en ny cafe i nabolaget. Vi blev enormt mætte af brunchen, og det ser meget voldsomt ud med fire tallekner og fire brødbakker.

Så er der serveret

Jeg var især glad for yogurten med solbærkompot, det smagte virkelig godt, også var omeletten og baconen perfekt. Toasten var lidt overflødig, da der var meget brød ved siden af, så jeg ville hellere have haft mere ost og skinke i stedet for.

Min tallerken

Først på eftermiddagen blev forældrene sat på et tog retur mod den jyske hede. Og jeg kunne fortsætte weekendens aktiviteter med en omgang "lave juledekorationer" og spise grotesk mange æbleskiver med to veninder.

De næste par dage skriver jeg mere om min weekend. Det er dejligt at have oplevet en hel masse, som jeg kan fortælle jer om. Særligt i en uge som denne, der kommer til at byde på ekstremt meget arbejde, og dermed oplever jeg ikke så meget, jeg kan blogge om.

2 kommentarer:

  1. Årh, det ser godt ud - hvilken café er det?:o)

    SvarSlet
  2. Vi spiste brunch på Kong Kaffe, der er åbnet i Mikadohouse på Amager.

    SvarSlet