25. november 2010

DR's koncerthus

I lørdags havde jeg som tidligere skrevet besøg af mine forældre. Når de er på besøg, så er vi ude og se noget af København, så jeg er næsten mest kulturel, når de er på besøg

Denne gang valgte vi benytte lokalområdet og tog på rundvisning i DR's nye koncerthus. Udefra er det en stor blå kolods, og jeg synes egentligt ikke, den er så køn, så jeg var spændt på at komme ind i bygningen. Der er kælet for detaljerne indendørs, og jeg synes, at bygningen virker meget gennemført.

Jeg var meget spændt på at komme ind i koncertsalen og se den, da jeg har set en del billede og fjernsynoptagelser derinde fra, og det er virkelig et imponerende rum. Jeg synes stemningen var rigtig god i rummet, og jeg kan lide det runde rum, så alle er forholdvis tæt på scenen.

Koncertsalen

Vi så også de andre mindre sale og lydstudier, der er i koncerthuset. De var alle forskellige og med forskellige udtryk og stil, og det kan jeg godt lide. Vi kom også backstage og så bl.a. hotelgangen, hvor musikere kan overnatte.

Alt i alt var det en rigtig god rundtur og guiden fortalte mange små anekdoter om byggeriet. Og nu da jeg havde været inde i koncertsalen, så vil jeg jo også gerne derind, når der er koncert. Så for et par dage siden købte jeg billetter til en Agnes Obel koncert i koncertsalen i februar, og det glæder jeg mig meget til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar