9. november 2010

Bogloppemarked

I søndags var jeg til bogloppemarked i Islands Brygge kulturhus sammen med Rikke fra bogklubben. Jeg går normalt aldrig på loppemarkeder, jeg synes tit, der er utrolig meget skrammel og ting, som jeg aldrig ville drømme om at købe.
Men endelig var der et loppemarked der tiltalte mig, for bøger kan jeg forholde mig til. Og der har formen, farven og størrelsen ikke den store betydning, altså lige udover den bog trykt med mangaprint, som jeg havde fat i, så dårlige er mine øjne ikke endnu.

Der var masser af forskellige bøger at vælge imellem. Og især bøger der havde en del år på bagen. Rikke og jeg talte om, at der var en del af bøgerne, som vi kunne genkende fra vores forældres (mødres) bogreoler, fra da vi var børn.

På forhånd havde jeg bestemt, at jeg kun måtte købe bøger af danske forfattere, så jeg har lidt at gå i gang med til min danske bogudfordring i 2011. Og det lykkedes for mig at holde mig til planen.

Jeg kom hjem med følgende bøger:


Sådan umiddelbart glæder jeg mig mest til at læse romanen af Maria Helleberg. Jeg har læst en del historiske romaner af hende, og de fleste af dem, har været rigtig gode, så det håber jeg også, at denne er.

3 kommentarer:

  1. Du kan godt glæde dig til Prinsesserne

    SvarSlet
  2. Jeg elsker at finde bøger på loppemarkeder, og gør det hver gang der er lejlighed til det. Hærværk er i øvrigt min favorit.

    SvarSlet
  3. intetnytundersolen: Tak for din anbefaling af Prinsesserne. Jeg kender ikke så meget til den i forvejen.

    Søren: Jeg ser meget frem til at læse Hærværk.

    SvarSlet