15. oktober 2010

Forfatterliste til bogudfordringen 2011

Som jeg fortalte i sidste uge, så skal min bogudfordring i 2011 være at læse flere danske bøger, og gerne et bredt udsnit af danske bøger.

En sådan udfordring kræver noget benarbejde. Og de sidste dage har jeg pløjet gennem Litteratursidens lister og læst i Læseglæder, og resultatet er denne lang liste med danske forfattere.

Næste skridt bliver at finde bøger, som forfatterne har skrevet.

  • Johannes V. Jensen 
  • Thit Jensen
  • Martin Andersen Nexø
  • Karen Blixen
  • Tove Ditlevsen
  • Knud Sønderby
  • Anders Bodelsen
  • Jakob Ejersbo
  • Kirsten Thorup
  • Bent Haller
  • Bjarne Reuter
  • Morten Alsinger
  • Erling Jepsen
  • Ditte Cederstrand
  • Ulla Dahlerup
  • Klaus Lynggaard
  • Svend Aage Madsen
  • Leonora Christina Skov
  • Josefine Klougart
  • Leif Panduro
  • Lone Aburas
  • Martin A. Andersen
  • Vibeke Grønfeldt
  • Ida Jessen
  • Jette A. Kaarsbøl
  • Torben Krogh
  • Carl Ewald
  • Emil Bønnelycke
  • Tom Kristensen
  • Dea Trier Mørch
  • Dan Trúell
  • Henrik Strangerup
  • Jan Sonnergaard
  • Anne Marie Løn
  • Marie Bregnendahl
Jeg kan vist alleredenu  konstatere, at jeg nok ikke kommer omkring dem alle, men lige nu skal jeg bare have fundet en masse bogforslag, så jeg ikke får mig selv fastlåst på 20 bøger, som jeg skal læse.

5 kommentarer:

  1. Det er gode forfattere. Er selv i gang med Karen Blixen i øjeblikket.

    SvarSlet
  2. Jeg hørte en lydbog med Karen Blixen i sommers, og det gav mig lyst til at læse mere Karen Blixen, så det glæder jeg mig til.

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende med lydbogen. Jeg må se om den findes på mit bibliotek.
    God søndag.

    SvarSlet
  4. Lydbogen hedder Skæbneanekdoter og indeholder flere noveller og romaner bl.a. Babettes gæstebud.
    Jeg skrev om den her på bloggen engang i august.

    SvarSlet
  5. Tak, den vil jeg kigge efter. :-)

    SvarSlet