21. oktober 2010

Et lille dilema

Livet byder på store og små valg og dilemmaer. Jeg har nu fået mig sat i et af de mindre:

Skal jeg læse Stormfulde højder på dansk eller engelsk ?


Jeg læste den på dansk for mindst 5 år siden, så derfor tænkte jeg, at så kunne jeg læse på den på engelsk nu. Så jeg gik glad i gang med den engelske udgave. Men det er godt nok lidt svært at få en større mening ud af bogen indtil videre. Jeg har så også fået fat i en udgave, der er skrevet i gammelt engelsk og med lokal dialet, så jeg er blevet godt udfordret. Dialekten er godt nok oversat i fodnoter i bogen, men det bryder læserytmen.

Jeg kan overhovedet ikke huske handlingen, så det hjælper mig heller ikke. Jeg vil lige give den engelske udgave en chance mere. Og dur det ikke så går jeg i gang med den danske udgave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar