2. oktober 2010

Cash

Dagens temalørdag på DR2 var om Johnny Cash. Jeg ved egentligt ikke, hvordan og hvornår jeg stødte på Johnny Cash og hans musik for første gang. Jeg føler, at den har været der altid, men det har ikke været noget musik, som mine forældre har introduceret mig for for. Jeg kan virkelig godt lide Johnny Cash og al den historie og ærlighed, der ligger bag teksterne, sangene og musikken.

Derfor var det spændende at se dagens temalørdag og få lidt mere viden om ham, og særligt at se en udsendelse fra slutningen af 1960'erne, hvor Cash optræder i det berygtede fængsel San Quentin. Det var en gribende lille film om både musikken og de indsatte i fængslet.

Temaet blev afsluttet med den storslåede video til nummeret Hurt. Det nummer rammer et eller andet punkt dybt inde i mig, og jeg bliver så utrolig trist men samtidig fyldt af kærlighed til alle mine kære i mit liv, når jeg hører det nummer. Og skulle jeg endelig se videoen til nummer, så ender det næsten altid med tårer, der løber ned ad mine kinder.

Alligevel vil jeg dele det med jer, for det er virkelig godt og tankevækkende.

4 kommentarer:

  1. Hej Anette og andre der måtte læse dette...
    Jeg gik desværre glip af lørdagens Johnny Cash tema :-(
    Mon der er nogen, der har optaget det på en DVD/harddiskoptager?
    Venlig hilsen
    Lars
    larsm(snabelA)netm.d k

    SvarSlet
  2. Hej Lars

    Jeg har ikke optaget programmet. Prøv evt. at undersøge om programmerne er tilgængelige på DR's hjemmeside.

    Hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Hej Anette
    Det findes desværre ikke der, og jeg har kontaktet DR, som oplyser, at de desværre ikke kan genudsende dette tema.
    Men tak for dit svar.
    PS: Det er en fin blog, du har her.

    Venlig hilsen
    Lars

    SvarSlet
  4. Det var ærgerligt, at DR ikke vil genudsende programmerne.

    Og tak for din ros.

    SvarSlet