3. oktober 2010

Aktiv weekend

Denne weekend har været fuld af aktiviteter, og det har været dejligt at komme lidt ud og lave noget helt andet end normalt, samt at få ordnet nogle af de praktiske ting, der er blevet talt om længe.

I går startede dagen med morgenmad og avislæsning som sædvanligt. Bagefter cyklede min kæreste og jeg ind til Hovedbiblioteket, og så vinderbillederne af årets fotomarathon.

Te og kaffe til Katz
 Frokosten spiste vi på Cafe Katz, hvor vi fik gode sandwich og kaffe og te. Det var hyggeligt at komme lidt ud sammen på en lille kærestetur. Min kæreste og jeg er gode til at bruge byen hver for sig med vores respektive venner og veninder. Men det er lidt for sjældent at vi kommer afsted sammen, så derfor var det ekstra dejligt med sådan en spontan frokost.

Lysinstallation i kunstforeningens gård
Vi fortsatte i det spontane, hvilket ellers slet ikke er mig, jeg skal helst vide et par timer i forvejen, hvad der skal ske. Men vi gik ned til Kunstforeningen Gl. Strand, og se en David Lynch udstilling. Der var udstillet malerier, tegninger, litografier og en helt samme små skitser og tegninger, som David havde lavet i skolen, under møder og telefonsamtaler. Jeg kunne bedst lide de mange små skitser og tegninger. De var fyldt med humor, bittesmå detaljer og stor variation. Malerierne var meget store og fyldt med blod, vold og død. Visse af malerierne kunne jeg lide, men de var meget voldsomme og gav for mange indtryk. Det var en fin udstilling og rart at få nogle helt andre indtryk end normalt.

Programmet til udstillingen - og en gengivelse af et malerierne

Weekendens store praktiske gode bestod i at rydde op i kælderen. Vi er gode til at sætte mange ting derned, også nok glemmer vi alt om tingene bagefter, og nu var der ikke plads til mere. Så vi fik ryddet op og samlet en masse ting, som vi ikke bruger længere. Jeg var igennem mine studiebøger, og en stak af dem ryger ud. Den første bog, jeg fik fingre i, var Fysisk kemi, og det frembragte næsten kun dårlige minder, og jeg kan ikke forestille mig, at det lige er den bog, jeg får mest brug for i fremtiden, så ud med den.

I dag var jeg en tur i Fields for at købe lidt småting til efteråret såsom vanter og benvarmere. Jeg skal også have købt et par nye støvler, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken form for støvler jeg skal have udover at de skal være sorte eller grå.

Vel hjemme igen fandt jeg vintertøjet frem fra gemmerne. Der var en lille stak af min kærestes tøj og en stor stak af mit. Det var glædeligt gensyn med mine strikkjoler, og en af dem, havde jeg helt glemt, jeg havde, så det var en god overraskelse.

Aftenen skal gå med lidt madlavning og Borgen i tv. Også er det slut på en aktiv weekend og goddag til en ny uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar